Dental art clinic

חייגו: 03-5222203​

int
facebook
watsapp

סתימה זמנית בשן – מה זה ומתי מבצעים אותה

סתימה זמנית בשן
לוגו

כל אחד מאיתנו יודע בוודאי מה זו סתימת שן. אך לצד טיפול זה, אנחנו יכולים למצוא גם טיפול סתימה זמנית בשן. טיפול זה נחשב נפוץ ברפואת שיניים ולא מעט רופאים מבצעים אותו כחלק מהליך טיפולי כולל. לפני שהם יבצעו אותו, יסבירו למטופלים שלהם, למה הם בחרו לבצע דווקא סתימה זמנית ואיך הם מתכוונים לטפל בשן בהמשך.

סתימה זמנית בשן, בדומה לסתימה רגילה, מתבצעת אם וכאשר יש זיהום בשן, כתוצאה מעששת או מסיבות אחרות, ויש צורך לסתום את החור שנוצר בה זמנית. אז עולה השאלה, למה שהרופא יבצע סתימה זמנית ולא קבועה. משתמשים בה כאשר קיים צורך במילוי השן מסיבות שמיד נפרט אותן, אולם רופא השיניים המטפל אינו מעוניין משיקולים מקצועיים לבצע את הסתימה הקבועה באותה נקודת הזמן הספציפית, אלא נאלץ להמתין עם ביצועה למועד מאוחר יותר.

סתימה זמנית בשן – מתי משתמשים בה וכיצד?

סתימה זמנית בשן מתבצעת, כאמור, אם וכאשר יש חור בשן וחייבים לסתום אותו על מנת שלא יתרחב. אם השן לא מאפשרת טיפול קבוע, אז הרופא יעדיף להשתמש באופציה זו. הטיפול הוא פשוט וקל יחסית, אפשר להשתמש בחומרי מילוי זמניים ומאפשרים טיפול מהיר וקל.

החיסרון של סתימה זמנית היא, שמדובר בטיפול שאיננו עמיד וחזק כמו סתימה קבועה. לכן, ייתכן מאוד שיהיה צורך להחליף את החומר מעת לעת, או במקרים אחרים, אם יתאפשר, אז לבצע סתימה קבועה. בעיקרון סתימה זמנית יכול להחזיק במשך ימים, שבועות ואפילו ברמה של חודש או כמה חודשים.

תהליך הטיפול של סתימה זמנית לא שונה מהותית מטיפול סתימה רגיל. בתחילה הרופא מנקה את האזור, לאחר מכן מניח חומר של סתימה זמנית למלא את החלל בשן. החומר מתקשה בעזרת שימוש באמצעי אור מיוחד שנמצא ברשות הרופא.

אם אתם מתעניינים בטיפול סתימה זמנית בשן, זה הזמן לפנות אלינו Dental Art Clinic. אנחנו נדאג לספק לכם את כל המידע הרלוונטי בנושא כולל הצעת מחיר אטרקטיבית.

תפריט נגישות

× איך אפשר לעזור?