Dental art clinic

חייגו: 03-5222203​

int
facebook
watsapp

סתימת שן – מה אנחנו צריכים לדעת על זה

סתימת שן
לוגו

אחת הפעולות הנפוצות ביותר ברפואת שיניים היא סתימת שן. מדובר על פעולה שכמעט כל אחד ואחת עוברים בשלב מסוים בחייהם. הרעיון הוא פשוט, בשן נוצר חלל ויש לסתום אותו על מנת שהוא לא יתמלא בחיידקים. הסתימה מאפשרת לשחזר את מראה השן המקורי.

סתימת שן היא פעולה נפוצה מאוד מאחר והרבה אנשים לא מקפידים על צחצוח שיניים בצורה נכונה ובכלל על היגיינת הפה, מה שגורם לעששת להצטבר בשן ולגרום לה נזק.

בין היתר, היא גורמת להיווצרות החלל בשן. במקרים רבים המטופל ירגיש את החור, בוודאי אם הוא גדול (אחת הדרכים שהוא ירגיש את הסתימה היא ברגישות לקור וחום), אך ישנם מקרים נדירים בהם הוא לא ישים לב בכלל שיש לו חור, עד שיגיע לביקורת אצל הרופא. אז הרופא יציע לו לבצע סתימה באופן מיידי בשביל שהחלל לא יגדל.

סתימת שן – איך ניגשים לתהליך?

צריך לומר, ישנם הבדלים בין פעולות שונות לסתימת שן. ההבדלים נובעים מהיבטים כגון, גודל החלל, המיקום שלו וכן סוג הסתימה שאפשר וצריך לעשות (לבנה). ישנם מקרים בהם הסתימה היא חלק מתהליך רחב יותר שבסופו ירצה הרופא להניח כתר על השן בשביל לשחזר אותה באופן מלא.

ברמת העיקרון, תהליך סתימת שן לא נמשך יותר מחצי עד שלושת רבעי שעה. המטופל לא צריך להתכונן לתהליך בצורה מיוחדת, אך עליו לקחת בחשבון שמדובר בטיפול שעלול להיות לא נוח ואפילו כואב בתחילתו (אם יש צורך לבצע הרדמה, אז הרופא יצטרך להזריק חומר ליד אזור השן).

ישנם מקרים בהם הטיפול נעשה ללא חומרי הרדמה, אם מדובר בסתימה קטנה ובהליך מהיר.

במהלך הטיפול הרופא ינקה את האזור היטב, לאחר מכן יסתום אותו בחומר מילוי ואז יניח את החומר שיבצע את הסתימה עצמה. בסיומו של הטיפול, הרופא יקפיד לתת למטופל הוראות להמשך.

בדרך כלל, הוא יתבקש לא לאכול במשך שעה-שעתיים עד שהשפעת ההרדמה תתפוגג. אם אתם רוצים לדעת עוד על סתימת שן, זה הזמן ליצור איתנו קשר והצוות של Dental Art Clinic ישמח לעמוד לרשותכם.

תפריט נגישות

× איך אפשר לעזור?